Přeskočit na hlavní obsah

Pampeliška

Tematická výuka VV. Téma: Pampeliška

Technika:
1. ročník - obtisk listů a květů, tempera. Kresba bílou pastelkou na černý podklad.
5. ročník - kolorovaná tuš

Inspirace: Karla Cikánová, Kvapilova pohádka Princezna Pampeliška


Nejprve jsme si prohlédli pampelišky - měli jsme nakopané velké trsy rostlin, děti si mohly prohlédnout i kořeny, i květy v různém stádiu. K dispozici byly i grafické listy, obrázky z encyklopedií, ale i ilustrace malířů na toto téma (Janeček).

Přečetli jsme si pohádku Princezna Pampeliška: http://www.pohadkyprodeti.cz/princezna-pampeliska/ (celý text divadelní hry je zde: https://archive.org/stream/princeznapampeli00kvap/princeznapampeli00kvap_djvu.txt). Hraná pohádka je na YouTube.


Děti z prvního ročníku měly dva úkoly: Obtiskat listy a květy pampelišek a udělat vlastní kompozici. Použili jsme temperovou barvu.















Dalším úkolem bylo pozorovat chmýří pampelišky a nakreslit ho (bílá pastelka na černém papíru):








Starší děti měly za úkol připravit list do botanického atlasu.
Technika: kolorovaná tuš.




Ve volném času některé děti nakreslily ještě princeznu Pampelišku.

Udělali jsme si třídní galerii...


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Paul Klee: Autoportrét

Dnes jsme si v bloku výtvarné výchovy povídali o autoportrétu. Všechny děti se ráno nechaly vyfotit, abychom mohli se svým obličejem dál pracovat. Tentokrát nás inspiroval  Paul Klee  a jeho období tlumených barev. Samozřejmě nás (jako vždy) zaujal i životopis tohoto umělce (opravdu natíral během první světové války letadla maskovací barvou?), prohlédli jsme si některá jeho díla a zkusili jsme - stejně jako on - vytvořit naše autoportréty. Není jednoduché rozvrhnout proporce a nakreslit svůj obličej opravdu podle skutečnosti. Díky pravítku a tužce jsme si ale řekli, jak na to. Pak jsme začali přidávat barvy. A závěrečné odhalení překvapilo mnohé z nás. Podívejte se :)

Jeskynní malba - Altamira

Jeskynní malby v Altamiře. Nejdřív jsme studovali knihu Umění pravěku a starověku, prohlédli jsme si obrázky Altamiry, další fotky pravěkého umění (malba, kresba). Pak jsme se rozdělili do skupin. První skupina malovala vodovkami jeskynní stěnu, další rudkou a uhlem kresby lovců a zvířat, poslední kreslila vleže na velké papíry (nalepené zespoda na stoly) jeskynní výjevy. Děti se ve skupinách střídaly. Nakonec jsme dali vše dohromady.