Přeskočit na hlavní obsah

Co ukrývají ponožky

V hodině výtvarky se stalo něco podivného: Ponožky spolkly předměty, které nebyly vidět - děti je mohly poznávat pouze hmatem.

To, co nahmataly, pak měly namalovat suchým pastelem. Vznikla tak úžasná díla. Ztvárnit na papír to, co hmatem poznám. Jakou to asi má barvu? Co to asi je?





Okarína, dětský šroubovák, klíče, svíčka, hřeben, náramek, makovice, čistítko na flétny, špulka s náplastí, dětská lahvička na pití. Takhle nějak to vypadá. Povedlo se jim to, co říkáte?










Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pampeliška

Tematická výuka VV. Téma: Pampeliška Technika: 1. ročník - obtisk listů a květů, tempera. Kresba bílou pastelkou na černý podklad. 5. ročník - kolorovaná tuš Inspirace: Karla Cikánová, Kvapilova pohádka Princezna Pampeliška

Paul Klee: Autoportrét

Dnes jsme si v bloku výtvarné výchovy povídali o autoportrétu. Všechny děti se ráno nechaly vyfotit, abychom mohli se svým obličejem dál pracovat. Tentokrát nás inspiroval  Paul Klee  a jeho období tlumených barev. Samozřejmě nás (jako vždy) zaujal i životopis tohoto umělce (opravdu natíral během první světové války letadla maskovací barvou?), prohlédli jsme si některá jeho díla a zkusili jsme - stejně jako on - vytvořit naše autoportréty. Není jednoduché rozvrhnout proporce a nakreslit svůj obličej opravdu podle skutečnosti. Díky pravítku a tužce jsme si ale řekli, jak na to. Pak jsme začali přidávat barvy. A závěrečné odhalení překvapilo mnohé z nás. Podívejte se :)

Jeskynní malba - Altamira

Jeskynní malby v Altamiře. Nejdřív jsme studovali knihu Umění pravěku a starověku, prohlédli jsme si obrázky Altamiry, další fotky pravěkého umění (malba, kresba). Pak jsme se rozdělili do skupin. První skupina malovala vodovkami jeskynní stěnu, další rudkou a uhlem kresby lovců a zvířat, poslední kreslila vleže na velké papíry (nalepené zespoda na stoly) jeskynní výjevy. Děti se ve skupinách střídaly. Nakonec jsme dali vše dohromady.