Přeskočit na hlavní obsah

Rychlé portréty z Karlova mostu

Část výtvarného bloku jsme dnes strávili hrou na umělce z Karlova mostu.
Pověděli jsme si, co je to portrét, vysvětlili rozdíl mezi portrétem a karikaturou, prohlédli si několik slavných portrétů (Van Gogh, Picasso, Mona Lisa, Frida, ...) a pak jsme se rozdělili do dvojic (a jedné trojice).

 Zatímco si umělci připravovali své propriety a chystali suché pastely a papíry, turisti si vybírali rekvizity. Pak si turista sedl ke svému umělci a ten měl přesně osm minut na to, aby svého turistu věrohodně ztvárnil. Pak se role obrátily. Podívejte se, jak se to našim umělcům povedlo.







Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pampeliška

Tematická výuka VV. Téma: Pampeliška Technika: 1. ročník - obtisk listů a květů, tempera. Kresba bílou pastelkou na černý podklad. 5. ročník - kolorovaná tuš Inspirace: Karla Cikánová, Kvapilova pohádka Princezna Pampeliška

Paul Klee: Autoportrét

Dnes jsme si v bloku výtvarné výchovy povídali o autoportrétu. Všechny děti se ráno nechaly vyfotit, abychom mohli se svým obličejem dál pracovat. Tentokrát nás inspiroval  Paul Klee  a jeho období tlumených barev. Samozřejmě nás (jako vždy) zaujal i životopis tohoto umělce (opravdu natíral během první světové války letadla maskovací barvou?), prohlédli jsme si některá jeho díla a zkusili jsme - stejně jako on - vytvořit naše autoportréty. Není jednoduché rozvrhnout proporce a nakreslit svůj obličej opravdu podle skutečnosti. Díky pravítku a tužce jsme si ale řekli, jak na to. Pak jsme začali přidávat barvy. A závěrečné odhalení překvapilo mnohé z nás. Podívejte se :)

Jeskynní malba - Altamira

Jeskynní malby v Altamiře. Nejdřív jsme studovali knihu Umění pravěku a starověku, prohlédli jsme si obrázky Altamiry, další fotky pravěkého umění (malba, kresba). Pak jsme se rozdělili do skupin. První skupina malovala vodovkami jeskynní stěnu, další rudkou a uhlem kresby lovců a zvířat, poslední kreslila vleže na velké papíry (nalepené zespoda na stoly) jeskynní výjevy. Děti se ve skupinách střídaly. Nakonec jsme dali vše dohromady.