Nevím, jakou máte zkušenost vy, ale práce na společném díle je velkým zážitkem jak pro děti, tak pro učitele.
My si zkusili společné dílo v první třídě. Odehrálo se v lednu, kdy se děti už znají, přesto je míra spolupráce zatím jen omezená. Snažím se ji podporovat ve všech předmětech, tedy i ve výtvarném bloku. Tentokrát jsme měli téma NEBE PLNÉ BALÓNŮ.
Společně jsme vytvořili modré nebe, na kterém letěly balóny od každého dítěte. Jak jsme postupovali?
Některé děti jsou malířskými typy, další zase kreslířskými - tady měl každý svou příležitost a našel si roli, která mu vyhovovala. Někdo modrými vodovkami připravoval nebe, jiný si zdobil a tvořil svůj balón. Protože to byli prvňáci, balóny měli připravené jako černobílé šablony. U větších dětí bych si představila, že si podle zadaných pravidel (velikost apod.) vytvoří balóny vlastní.
Balóny byly vybarvovány buď fixami, pastelkami nebo akvarelovými pastelkami (pro některé děti první zkušenost). Děti měly potřebu udělat víc balónů, proto jich nakonec na nebi pluje opravdu velké množství.
Co bylo nejtěžší? Poskládat závěrečný obraz. Plochy bylo záměrně méně než balónů. Musely se proto překrývat. A tady byl kámen úrazu - ne všichni zvládli situaci, že na jejich (nejkrásnějším) balónu se objevil balón spolužáka. Ale zvládli jsme to - a jsem připraveni na další, složitější společné práce a výtvory :)
Malá poznámka k fotkám - ten den jsme měli Den naruby - a děti měly na sobě obrácená trička, mikiny apod. Tak se nelekněte :)
My si zkusili společné dílo v první třídě. Odehrálo se v lednu, kdy se děti už znají, přesto je míra spolupráce zatím jen omezená. Snažím se ji podporovat ve všech předmětech, tedy i ve výtvarném bloku. Tentokrát jsme měli téma NEBE PLNÉ BALÓNŮ.
Společně jsme vytvořili modré nebe, na kterém letěly balóny od každého dítěte. Jak jsme postupovali?
Některé děti jsou malířskými typy, další zase kreslířskými - tady měl každý svou příležitost a našel si roli, která mu vyhovovala. Někdo modrými vodovkami připravoval nebe, jiný si zdobil a tvořil svůj balón. Protože to byli prvňáci, balóny měli připravené jako černobílé šablony. U větších dětí bych si představila, že si podle zadaných pravidel (velikost apod.) vytvoří balóny vlastní.
Balóny byly vybarvovány buď fixami, pastelkami nebo akvarelovými pastelkami (pro některé děti první zkušenost). Děti měly potřebu udělat víc balónů, proto jich nakonec na nebi pluje opravdu velké množství.
Co bylo nejtěžší? Poskládat závěrečný obraz. Plochy bylo záměrně méně než balónů. Musely se proto překrývat. A tady byl kámen úrazu - ne všichni zvládli situaci, že na jejich (nejkrásnějším) balónu se objevil balón spolužáka. Ale zvládli jsme to - a jsem připraveni na další, složitější společné práce a výtvory :)
Malá poznámka k fotkám - ten den jsme měli Den naruby - a děti měly na sobě obrácená trička, mikiny apod. Tak se nelekněte :)
Komentáře
Okomentovat