Přeskočit na hlavní obsah

Nebe plné balónů - společná práce

Nevím, jakou máte zkušenost vy, ale práce na společném díle je velkým zážitkem jak pro děti, tak pro učitele.

My si zkusili společné dílo v první třídě. Odehrálo se v lednu, kdy se děti už znají, přesto je míra spolupráce zatím jen omezená. Snažím se ji podporovat ve všech předmětech, tedy i ve výtvarném bloku. Tentokrát jsme měli téma NEBE PLNÉ BALÓNŮ.

Společně jsme vytvořili modré nebe, na kterém letěly balóny od každého dítěte. Jak jsme postupovali?


Některé děti jsou malířskými typy, další zase kreslířskými - tady měl každý svou příležitost a našel si roli, která mu vyhovovala. Někdo modrými vodovkami připravoval nebe, jiný si zdobil a tvořil svůj balón. Protože to byli prvňáci, balóny měli připravené jako černobílé šablony. U větších dětí bych si představila, že si podle zadaných pravidel (velikost apod.) vytvoří balóny vlastní.

Balóny byly vybarvovány buď fixami, pastelkami nebo akvarelovými pastelkami (pro některé děti první zkušenost). Děti měly potřebu udělat víc balónů, proto jich nakonec na nebi pluje opravdu velké množství.

Co bylo nejtěžší? Poskládat závěrečný obraz. Plochy bylo záměrně méně než balónů. Musely se proto překrývat. A tady byl kámen úrazu - ne všichni zvládli situaci, že na jejich (nejkrásnějším) balónu se objevil balón spolužáka. Ale zvládli jsme to - a jsem připraveni na další, složitější společné práce a výtvory :)

Malá poznámka k fotkám - ten den jsme měli Den naruby - a děti měly na sobě obrácená trička, mikiny apod. Tak se nelekněte :)

















Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pampeliška

Tematická výuka VV. Téma: Pampeliška Technika: 1. ročník - obtisk listů a květů, tempera. Kresba bílou pastelkou na černý podklad. 5. ročník - kolorovaná tuš Inspirace: Karla Cikánová, Kvapilova pohádka Princezna Pampeliška

Paul Klee: Autoportrét

Dnes jsme si v bloku výtvarné výchovy povídali o autoportrétu. Všechny děti se ráno nechaly vyfotit, abychom mohli se svým obličejem dál pracovat. Tentokrát nás inspiroval  Paul Klee  a jeho období tlumených barev. Samozřejmě nás (jako vždy) zaujal i životopis tohoto umělce (opravdu natíral během první světové války letadla maskovací barvou?), prohlédli jsme si některá jeho díla a zkusili jsme - stejně jako on - vytvořit naše autoportréty. Není jednoduché rozvrhnout proporce a nakreslit svůj obličej opravdu podle skutečnosti. Díky pravítku a tužce jsme si ale řekli, jak na to. Pak jsme začali přidávat barvy. A závěrečné odhalení překvapilo mnohé z nás. Podívejte se :)

Jeskynní malba - Altamira

Jeskynní malby v Altamiře. Nejdřív jsme studovali knihu Umění pravěku a starověku, prohlédli jsme si obrázky Altamiry, další fotky pravěkého umění (malba, kresba). Pak jsme se rozdělili do skupin. První skupina malovala vodovkami jeskynní stěnu, další rudkou a uhlem kresby lovců a zvířat, poslední kreslila vleže na velké papíry (nalepené zespoda na stoly) jeskynní výjevy. Děti se ve skupinách střídaly. Nakonec jsme dali vše dohromady.