Přeskočit na hlavní obsah

Krev - malba temperou

Cíl práce byl následující: Namaluj krev proudící v tepně a zaznamenej složení krve.
Pracovali žáci 5. ročníku v centrech aktivit - v přírodovědě jsme se učili o krvi, propojili jsme to s centrem ateliér.
Kritéria: Použij pouze tři barvy (bílou, červenou, černou) a zkus vyjádřit plasticitu a 3D efekt cévy.

V obrazech tohoto typu se dají určitě využít i další témata: Vesmír, tunely, mikrosvět, ...

Povedlo se to více i méně, podívejte se:












Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pampeliška

Tematická výuka VV. Téma: Pampeliška Technika: 1. ročník - obtisk listů a květů, tempera. Kresba bílou pastelkou na černý podklad. 5. ročník - kolorovaná tuš Inspirace: Karla Cikánová, Kvapilova pohádka Princezna Pampeliška

Paul Klee: Autoportrét

Dnes jsme si v bloku výtvarné výchovy povídali o autoportrétu. Všechny děti se ráno nechaly vyfotit, abychom mohli se svým obličejem dál pracovat. Tentokrát nás inspiroval  Paul Klee  a jeho období tlumených barev. Samozřejmě nás (jako vždy) zaujal i životopis tohoto umělce (opravdu natíral během první světové války letadla maskovací barvou?), prohlédli jsme si některá jeho díla a zkusili jsme - stejně jako on - vytvořit naše autoportréty. Není jednoduché rozvrhnout proporce a nakreslit svůj obličej opravdu podle skutečnosti. Díky pravítku a tužce jsme si ale řekli, jak na to. Pak jsme začali přidávat barvy. A závěrečné odhalení překvapilo mnohé z nás. Podívejte se :)

Jeskynní malba - Altamira

Jeskynní malby v Altamiře. Nejdřív jsme studovali knihu Umění pravěku a starověku, prohlédli jsme si obrázky Altamiry, další fotky pravěkého umění (malba, kresba). Pak jsme se rozdělili do skupin. První skupina malovala vodovkami jeskynní stěnu, další rudkou a uhlem kresby lovců a zvířat, poslední kreslila vleže na velké papíry (nalepené zespoda na stoly) jeskynní výjevy. Děti se ve skupinách střídaly. Nakonec jsme dali vše dohromady.