Přeskočit na hlavní obsah

Co ukrývají ponožky

V hodině výtvarky se stalo něco podivného: Ponožky spolkly předměty, které nebyly vidět - děti je mohly poznávat pouze hmatem.

To, co nahmataly, pak měly namalovat suchým pastelem. Vznikla tak úžasná díla. Ztvárnit na papír to, co hmatem poznám. Jakou to asi má barvu? Co to asi je?





Okarína, dětský šroubovák, klíče, svíčka, hřeben, náramek, makovice, čistítko na flétny, špulka s náplastí, dětská lahvička na pití. Takhle nějak to vypadá. Povedlo se jim to, co říkáte?










Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pampeliška

Tematická výuka VV. Téma: Pampeliška Technika: 1. ročník - obtisk listů a květů, tempera. Kresba bílou pastelkou na černý podklad. 5. ročník - kolorovaná tuš Inspirace: Karla Cikánová, Kvapilova pohádka Princezna Pampeliška

Jeskynní malba - Altamira

Jeskynní malby v Altamiře. Nejdřív jsme studovali knihu Umění pravěku a starověku, prohlédli jsme si obrázky Altamiry, další fotky pravěkého umění (malba, kresba). Pak jsme se rozdělili do skupin. První skupina malovala vodovkami jeskynní stěnu, další rudkou a uhlem kresby lovců a zvířat, poslední kreslila vleže na velké papíry (nalepené zespoda na stoly) jeskynní výjevy. Děti se ve skupinách střídaly. Nakonec jsme dali vše dohromady.

Asambláž

S dětmi jsme zkoušeli dělat asambláže. Jako vzor jsme si vzali Bělu Kolářovou . Další umělci, kteří tvořili asambláže, jsou třeba zde na Artlistu . Zjistili jsme, že Běla Kolářová tvořila pomocí běžných věcí - kancelářských sponek, sponek do vlasů, malých tužek, patentků apod.... a my si pro svou práci vzali také úplně běžné předměty - knoflíky, sirky, krychličky, korálky, fazolky, ... Děti mohly pracovat samostatně, nebo ve dvojicích. Děl se vyklubalo spoustu. Pak jsme se ještě pokusili díla pojmenovat. Jaké překvapení bylo pro autory, které své dílo nějak pojmenovali, když to návštěvníci naší třídní galerie viděli úplně jinak. Ale tak už to s uměleckými díly bývá :) Podívejte se, s jakým nadšením čtvrťáci a páťáci pracovali - a jaké úžasné asambláže vytvořili: