Přeskočit na hlavní obsah

Dětské hřiště

V matematice pro prvňáčky si povídáme o školním hřišti. Napadlo mě, že si takové hřiště vyrobíme i ve výtvarce.

Použijeme barevné papíry, nůžky, lepidlo.
Zdroj nápadů: https://www.artsonia.com/museum/gallery.asp?project=1593189

A jak jsme se s tím poprali? Nebylo žádné přesné zadání, jen jsem dětem pustila pár obrázků. A ony už se pustily do práce. Nakonec jsme v závěrečném hodnotícím kruhu zjistili, že nás to moc bavilo, cítili jsme se bezpečně a výsledky jsou parádní.





































Komentáře

  1. Je super, že se v dětech takhle buduje prostorové myšlení. To je věc, kterou v budoucnu využijí. Zejména pokud se budou věnovat řemeslu (ostatně to je něco, co bych stejně doporučil, neboť řemeslníci se mají dnes jako ta nejlepší třída). A když budou šikovní, tak můžou třeba jako pán, co vyrábí dřevěné kuličkodráhy vymyslet něco inovativního. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pampeliška

Tematická výuka VV. Téma: Pampeliška Technika: 1. ročník - obtisk listů a květů, tempera. Kresba bílou pastelkou na černý podklad. 5. ročník - kolorovaná tuš Inspirace: Karla Cikánová, Kvapilova pohádka Princezna Pampeliška

Jeskynní malba - Altamira

Jeskynní malby v Altamiře. Nejdřív jsme studovali knihu Umění pravěku a starověku, prohlédli jsme si obrázky Altamiry, další fotky pravěkého umění (malba, kresba). Pak jsme se rozdělili do skupin. První skupina malovala vodovkami jeskynní stěnu, další rudkou a uhlem kresby lovců a zvířat, poslední kreslila vleže na velké papíry (nalepené zespoda na stoly) jeskynní výjevy. Děti se ve skupinách střídaly. Nakonec jsme dali vše dohromady.

Asambláž

S dětmi jsme zkoušeli dělat asambláže. Jako vzor jsme si vzali Bělu Kolářovou . Další umělci, kteří tvořili asambláže, jsou třeba zde na Artlistu . Zjistili jsme, že Běla Kolářová tvořila pomocí běžných věcí - kancelářských sponek, sponek do vlasů, malých tužek, patentků apod.... a my si pro svou práci vzali také úplně běžné předměty - knoflíky, sirky, krychličky, korálky, fazolky, ... Děti mohly pracovat samostatně, nebo ve dvojicích. Děl se vyklubalo spoustu. Pak jsme se ještě pokusili díla pojmenovat. Jaké překvapení bylo pro autory, které své dílo nějak pojmenovali, když to návštěvníci naší třídní galerie viděli úplně jinak. Ale tak už to s uměleckými díly bývá :) Podívejte se, s jakým nadšením čtvrťáci a páťáci pracovali - a jaké úžasné asambláže vytvořili: