Přeskočit na hlavní obsah

Pampeliška

Tematická výuka VV. Téma: Pampeliška

Technika:
1. ročník - obtisk listů a květů, tempera. Kresba bílou pastelkou na černý podklad.
5. ročník - kolorovaná tuš

Inspirace: Karla Cikánová, Kvapilova pohádka Princezna Pampeliška


Nejprve jsme si prohlédli pampelišky - měli jsme nakopané velké trsy rostlin, děti si mohly prohlédnout i kořeny, i květy v různém stádiu. K dispozici byly i grafické listy, obrázky z encyklopedií, ale i ilustrace malířů na toto téma (Janeček).

Přečetli jsme si pohádku Princezna Pampeliška: http://www.pohadkyprodeti.cz/princezna-pampeliska/ (celý text divadelní hry je zde: https://archive.org/stream/princeznapampeli00kvap/princeznapampeli00kvap_djvu.txt). Hraná pohádka je na YouTube.


Děti z prvního ročníku měly dva úkoly: Obtiskat listy a květy pampelišek a udělat vlastní kompozici. Použili jsme temperovou barvu.















Dalším úkolem bylo pozorovat chmýří pampelišky a nakreslit ho (bílá pastelka na černém papíru):








Starší děti měly za úkol připravit list do botanického atlasu.
Technika: kolorovaná tuš.




Ve volném času některé děti nakreslily ještě princeznu Pampelišku.

Udělali jsme si třídní galerii...


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jeskynní malba - Altamira

Jeskynní malby v Altamiře. Nejdřív jsme studovali knihu Umění pravěku a starověku, prohlédli jsme si obrázky Altamiry, další fotky pravěkého umění (malba, kresba). Pak jsme se rozdělili do skupin. První skupina malovala vodovkami jeskynní stěnu, další rudkou a uhlem kresby lovců a zvířat, poslední kreslila vleže na velké papíry (nalepené zespoda na stoly) jeskynní výjevy. Děti se ve skupinách střídaly. Nakonec jsme dali vše dohromady.

Asambláž

S dětmi jsme zkoušeli dělat asambláže. Jako vzor jsme si vzali Bělu Kolářovou . Další umělci, kteří tvořili asambláže, jsou třeba zde na Artlistu . Zjistili jsme, že Běla Kolářová tvořila pomocí běžných věcí - kancelářských sponek, sponek do vlasů, malých tužek, patentků apod.... a my si pro svou práci vzali také úplně běžné předměty - knoflíky, sirky, krychličky, korálky, fazolky, ... Děti mohly pracovat samostatně, nebo ve dvojicích. Děl se vyklubalo spoustu. Pak jsme se ještě pokusili díla pojmenovat. Jaké překvapení bylo pro autory, které své dílo nějak pojmenovali, když to návštěvníci naší třídní galerie viděli úplně jinak. Ale tak už to s uměleckými díly bývá :) Podívejte se, s jakým nadšením čtvrťáci a páťáci pracovali - a jaké úžasné asambláže vytvořili: