Přeskočit na hlavní obsah

Rychlé portréty z Karlova mostu

Část výtvarného bloku jsme dnes strávili hrou na umělce z Karlova mostu.
Pověděli jsme si, co je to portrét, vysvětlili rozdíl mezi portrétem a karikaturou, prohlédli si několik slavných portrétů (Van Gogh, Picasso, Mona Lisa, Frida, ...) a pak jsme se rozdělili do dvojic (a jedné trojice).

 Zatímco si umělci připravovali své propriety a chystali suché pastely a papíry, turisti si vybírali rekvizity. Pak si turista sedl ke svému umělci a ten měl přesně osm minut na to, aby svého turistu věrohodně ztvárnil. Pak se role obrátily. Podívejte se, jak se to našim umělcům povedlo.







Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pampeliška

Tematická výuka VV. Téma: Pampeliška Technika: 1. ročník - obtisk listů a květů, tempera. Kresba bílou pastelkou na černý podklad. 5. ročník - kolorovaná tuš Inspirace: Karla Cikánová, Kvapilova pohádka Princezna Pampeliška

Asambláž

S dětmi jsme zkoušeli dělat asambláže. Jako vzor jsme si vzali Bělu Kolářovou . Další umělci, kteří tvořili asambláže, jsou třeba zde na Artlistu . Zjistili jsme, že Běla Kolářová tvořila pomocí běžných věcí - kancelářských sponek, sponek do vlasů, malých tužek, patentků apod.... a my si pro svou práci vzali také úplně běžné předměty - knoflíky, sirky, krychličky, korálky, fazolky, ... Děti mohly pracovat samostatně, nebo ve dvojicích. Děl se vyklubalo spoustu. Pak jsme se ještě pokusili díla pojmenovat. Jaké překvapení bylo pro autory, které své dílo nějak pojmenovali, když to návštěvníci naší třídní galerie viděli úplně jinak. Ale tak už to s uměleckými díly bývá :) Podívejte se, s jakým nadšením čtvrťáci a páťáci pracovali - a jaké úžasné asambláže vytvořili:

Piet Mondrian

Co je to abstraktní umění? Jak vypadá linie? A jaké jsou základní barvy? Na tyto - a plno jiných otázek - jsme dnes v bloku výtvarné výchovy hledali odpovědi. Pro naše dílo jsme se dnes inspirovali u holandského umělce Pieta Mondriana. Stejně jako Yves Saint-Laurent jsme se i my inspirovali a použili jeho Kompozici s červenou, žlutou a modrou v nejrůznějších výtvorech. Namalovali jsme tričko, tácky, papíry i sami sebe. Pro linie jsme použili černou pásku. Barvy jsme volili stejné jako Mondrian - jasně žlutou, červenou i modrou. I to může být problém - nesmíchat barvy a tvořit jasnými odstíny. Zajímavá byla i tvorba kompozice. Není tak jednoduché správně rozvrhnout svoje dílo. Mám pocit, že se nám dnes dařilo. I děti ve své závěrečné reflexi byly spokojené. V hodině nám tentokrát hrála hudba boogie-woogie - stejná hudba, kterou poslouchal Mondrian při své práci.